tel. 13 465 65 72       faks 13 46 56 553    e-mail: gopssanok@gminasanok.pl

Ogólnopolska Karta Dużej Rodziny to system zniżek dla rodzin wielodzietnych. Przysługuje niezależnie od dochodu rodzinom z przynajmniej trójką dzieci. Karta Dużej Rodziny oferuje system zniżek oraz dodatkowych uprawnień. Jej posiadacze będą mieli możliwość korzystania z katalogu oferty kulturalnej, rekreacyjnej czy transportowej na terenie całego kraju.

Zniżki mogą oferować nie tylko instytucje publiczne, ale również przedsiębiorcy prywatni. Przystępując do programu zyskują prawo do posługiwania się znakiem „Tu honorujemy Kartę Dużej Rodziny”.

Od 1 stycznia 2018 r. Karta Dużej Rodziny jest dostępna w dwóch formach: tradycyjnej (tj. plastikowej) i elektronicznej (tj. na urządzeniach mobilnych).

Osoby ubiegające się o Kartę będą składać jeden wniosek o przyznanie Karty Dużej Rodziny, na którym będą zaznaczać czy ubiegają się o Kartę tradycyjną czy elektroniczną czy obie, a po jego pozytywnym rozpatrzeniu przez gminę zostanie przyznana Karta w wybranej formie (jeśli zostaną przyznane 2 formy Karty obie będą miały ten sam numer). Jednocześnie, rodzic oraz małżonek rodzica, któremu zostanie przyznana Karta elektroniczna będzie mógł wizualizować na swoim urządzeniu mobilnym (przed wszystkim smartfonie) Karty elektroniczne swoich dzieci oraz drugiego rodzica lub małżonka rodzica.

Ponadto, jeśli członek rodziny wielodzietnej do dnia 31.12.2017 r. złożył wniosek o przyznanie Karty Dużej Rodziny, to przyznanie drugiej formy Karty wiąże się jedynie z weryfikacją, czy dany członek rodziny wielodzietnej posiada ważną formę Karty w innej formie, niż wnioskowana, a ponadto, czy uzupełnił adres poczty elektronicznej i numer telefonu komórkowego.
W przypadku osób, które wnioskują o dodatkową formę Karty Dużej Rodziny, nie ma potrzeby podawania na wniosku danych, którymi wójt/burmistrz/prezydent miasta już dysponuje ani złożenia oświadczeń, które stanowiły podstawę do przyznania Karty Dużej Rodziny.

Od 9 czerwca  2021 Karta Dużej Rodziny w aplikacji mObywatel

      Od 9 czerwca 2021r. Karta Dużej Rodziny będzie dostępna w praktycznej aplikacji mObywatel stanie się jeszcze bardziej nowoczesna.
    Każdy posiadacz Karty Dużej Rodziny – niezależnie od tego, czy do tej pory miał ją
w wersji tradycyjnej, elektronicznej czy obu – będzie mógł z niej korzystać dzięki aplikacji mObywatel. 
W aplikacji mObywatel znajduje się link do strony https:/empatia.mpips.gov.pl /web/piu/kdr na której znajduje się mapa z partnerami KDR oraz z informacjami o zniżkach.

Aplikacja mObywatel to cyfrowy portfel na dokumenty i usługi. Dzięki aplikacji można m.in.
- bezpiecznie pobrać i okazać swoje dane,

- realizować eRecepty bez podawaniu numeru PESEL,

- przechowywać potwierdzenie odbytego szczepienia przeciwko COVID-19,
-korzystać z mlegitymacji szkolnej lub studenckiej

Osoby, które nie będą miały dostępu do mObywatela, będą musiały  pozostać przy Kartach tradycyjnych.

Jak uzyskać Kartę Dużej Rodziny w mObywatelu?

  1. Upewnij się, że Twoja dotychczasowa Karta jest ważna. Jeśli nie masz Karty Dużej Rodziny, złóż wniosek on-line na https://empatia.mpips.gov.pl/ lub w urzędzie miasta/gminy. Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku tradycyjna forma karty będzie do odbioru w urzędzie miasta/gminy, jednocześnie dając możliwość wyświetlania karty w aplikacji mObywatel. Możesz zrezygnować z wnioskowania o Kartę tradycyjną i korzystać wyłącznie z formy elektronicznej. Ewentualne domówienie Karty tradycyjnej będzie podlegać opłacie.

  2. Kolejnym krokiem jest pobranie bezpłatnej aplikacji mObywatel z Google Play lub App Store bądź jej aktualizacja do najnowszej wersji.

  3. Uruchom aplikację mObywatel.

  4. Na głównym ekranie aplikacji mObywatel wybierz Dodaj dokument (lub Dodaj swój pierwszy dokument – jeśli korzystasz z aplikacji pierwszy raz).

  5. Z listy dokumentów wybierz Karta Dużej Rodziny.

  6. Zapoznaj się z regulaminem usługi i zaakceptuj go, następnie wybierz Dalej.

  7. Korzystasz z mObywatela po raz pierwszy?

    • Tak: potwierdź swoje dane korzystając z Profilu Zaufanego lub innej metody identyfikacji.

    • Nie: przejdź do kolejnego punktu.

  8. Sprawdź, czy Twoja Karta została wyświetlona prawidłowo.

Najprościej i najszybciej złożysz wniosek za pośrednictwem Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia– empatia.mpips.gov.pl.

Szczegółowe informacje oraz wniosek dostępne na stronie : https://www.gov.pl/web/rodzina/karta-duzej-rodziny-ogolne